Loading

Poznaj zawartość zdrowej lodówki. W co zaopatrzyć lodówkę aby zdrowo się odżywiać?

Odpowiednio zaopatrzona lodówka gwarantuje skuteczne odchudzanie, ułatwia praktykowanie zdrowych nawyków żywieniowych całej rodzinie. Jeżeli zaopatrzysz lodówkę w odpowiednie produkty, które są Ci niezbędne do przygotowywania zdrowych i odżywczych posiłków, masz sporą szansę, że nie sięgniesz po niezdrowe i bezwartościowe produkty i potrawy, utrzymasz prawidłową wagę i dobre samopoczucie.

Wiadomo bowiem, że odpowiednio zbilansowane posiłki sprawiają, że mamy więcej energii, siły i łatwiej nam sprostać codziennym wyzwaniom.

Propozycja wypełnienia lodówki, którą tu przedstawię skierowana jest głównie do osób, które nie mają problemów zdrowotnych, nietolerancji czy alergii. Zastrzegam od razu, że jest to przykład, który może Cię zainspirować do zdrowych wyborów, jeżeli masz inne pomysły na zdrowe produkty, którymi wypełniasz lodówkę, podziel się w komentarzu.

Osoby korzystające ze spersonalizowanych diet, mają ułatwienie w tej kwestii ponieważ otrzymując rozpisaną dietę oprócz niej często dostają również listę zakupów, dzięki czemu nie muszę tracić czasu na planowanie zakupów, ale mogą polegać na osobie która profesjonalnie zrobi to za nie.

Nabiał

  • Ze względu na liczne kontrowersje wokół mleka spożywczego – krowiego obecnie produkowane mleko nie ma zbyt wysokiej wartości odżywczej, poza tym może zawierać niepożądane hormony więc warto sięgnąć po mleka roślinne – mleko migdałowe, ryżowe czy choćby sojowe. Są one pozbawione laktozy i cholesterolu, wzbogacone o minerały takie jak wapń oraz witaminy.
  • Jogurty naturalne wybieramy zwracając uwagę na ilość cukru w produkcie. Jeden produkt, drugiemu nie równy, a do porównać polecam stronę http://czytamyetykiety.pl/
  • Twarogi wybieramy w oparciu o zawartość tłuszczu – chude lub średnio tłuste
  • Kefiry i maślanki i tradycyjne serki również z rozwagą czytając skład.

 

Warzywa i owoce

Tu według uznania – wszystkie warzywa i owoce wskazane. Kłopot może być więc w wyborze tych kilku kluczowych/najważniejszych dla naszego menu

  • Awokado należy do grupy owoców, które zawierają więcej tłuszczu (tłuszcz nienasycony) niż cukru, z tego względu są naprawdę zdrowe i można wykorzystać je jako smarowidło do pieczywa czy składnik past kanapkowych.
  • Kiełki roślinne – jarmużu, brokułów ,rzodkiewki , które zawierają wiele witamin i nienasyconych kwasów tłuszczowych powinny być dodawane do kanapek i sałatek

pasta_z_awokado

Zielone warzywa

  • jarmuż, szpinak – przydadzą się do koktajli, a  rukola czy roszponka do szybkich sałatek.
  • Szczypior, koperek czy natka pietruszki zawsze mile widziane jako dodatki do wszystkiego
  • Papryka, pomidory, seler naciowy, marchew i inne warzywa korzeniowe

Ze względu na to, że niska temperatura powoduje spowolnienie dojrzewania owoców i warzyw w lodówce trzymamy dojrzałe produkty, lub takie które mają przetrwać dłuższy czas.

Kiszonki

Kiszona kapusta i ogórki. Najlepiej przygotowywać je samemu, przyznać się kto takowe jada? Większość z nas ze względu na brak czasu po prostu je kupuje, ja również. Podczas zakupów należy dopytać/doczytać czy produkt jest kiszony czy kwaszony. Chodzi nam w końcu o zdrowie 🙂 !

Mięso, ryby, jaja

  • Najwłaściwszym wyborem będą wędliny i mięso z pewnych źródeł, niepaczkowane aby uniknąć zbędnych substancji wzmacniających.
  • Dobrym wyborem jest mięso indycze, zawierające mniejsze ilości tłuszczu.
  • W przypadku ryb szukajmy dorsza bądź dzikiego łososia.
  • Na półkach nie powinno także zabraknąć jajek, przez jednych krytykowanych, a przez drugich wychwalanych. Jaja są cenne ze względu na swoją wysoką gęstość odżywczą – czyli w małej porcji kalorii kryje się wachlarz wartości odżywczych – witaminy, minerały oraz nienasycone tłuszcze.

zdrowa_lodówka

Zamrażarka

Na koniec parę słów o najniższych półkach, czyli o tym w co zaopatrzyć zamrażarkę.

  • W okresie jesienno – zimowym przydadzą się mrożone owoce, w szczególności jagodowe – borówki, jagody czy porzeczki, ze względu na niską zawartość cukru i wysoką dawkę witaminy C. W każdej chwili możemy dodaj je do koktajlu czy deseru.
  • Warto także mrozić mieszanki warzywne, z których przygotujemy pyszne i odżywcze zupy. Ponadto porcje mięs czy ryb.Kilka ważnych informacji na temat mrożenia znajdziesz w moim wcześniejszym wpisie tutaj.

Podsumowując, najważniejsze aby w dobie nieustannego pośpiechu lodówkę zaopatrywać w produkty jak najmniej przetworzone, korzystne dla naszego zdrowia, z których łatwo i szybko przygotujemy zdrowe posiłki.

Tak jak wyżej wspomniałam, przedstawione propozycje skierowałam głównie do osób, które nie mają problemów zdrowotnych, nietolerancji czy alergii. Mam nadzieje, że wpis zainspiruje Cię do zdrowych wyborów.

Leave a Reply