Loading
zdrowe-pralinki-omega3

Bardzo odżywcze pralinki

Dzisiaj niezwykle zdrowa i bardzo odżywcza wersja pralinek.

Do ich przygotowania użyłam nasion słonecznika, dyni, chia, orzechów włoskich, daktyli oraz kakao.

Składniki:

– 30 g nasion słonecznika

– 20 g nasion dyni

– pół szklanki nasion chia

– pół szklanki orzechów włoskich

– 10-12 daktyli

-kakao

Pierwszym krokiem jest moczenie słonecznika, dyni, daktyli oraz orzechów w letniej wodzie. Dzięki temu staną się miękkie. Po kilku godzinach moczenia należy je odsączyć i zblendować. Do powstałej masy dodajemy nasiona chia i wszystko razem mieszamy. Formujemy okrągłe pralinki, które obtaczamy w kakao i wstawiamy je do lodówki aby nieco stwardniały.

Praliny z nasion zapewnią podaż zdrowych tłuszczy. Nasiona słonecznika obfitują w niezbędny kwas linolowy z grupy omega-6, a nasiona chia oraz orzechy włoskie i pestki dyni dostarczą kwasów tłuszczowych z grupy omega-3, które są jednym z najbardziej pożądanych składników odżywczych.

Ponadto taka przekąska zapewni nam podaż innych cennych składników takich jak: miedź, magnez, cynk, selen czy błonnik.

zdrowe-pralinki-omega3

 

 

Leave a Reply