Loading
moja-dieta-sprawdź-jakie-posilki-jem-w-ciagu-dnia

Moja dieta – Sprawdź jakie posiłki jem w ciągu dnia

Śniadanie – owsianka z pomarańczą, cynamonem i syropem klonowym

Składniki:

Płatki owsiane górskie
mleko
syrop klonowy
pomarańcza
cynamon
kakao
żurawina

Uwielbiam zaczynać dzień od owsianki. Mogę ją jeść na milion sposobów i nigdy mi się nie znudzi. Za co cenię owsiankę? Za to że dostarcza sporej dawki błonnika, który zapewnia uczucie sytości na długi czas. W 100 g płatków owsianych znajduje się aż 10 g błonnika pokarmowego. Jako dodatki do owsianki wybrałam dzisiaj
pomarańczę, cynamon, kakao i żurawinę.

owsianka

II śniadanie – sałatka z ciecierzycą

Składniki:

szpinak
sałata
ciecierzyca
ogórek kiszony
kukurydza

dressing:
oliwa z oliwek
miód
sok z cytryny

Najczęściej na 2 śniadanie wybieram różnego rodzaju sałatki, czasami koktajle na bazie jogurtu naturalnego. Ciecierzyca, która jest składnikiem dzisiejszej sałatki zawiera wiele cennych składników m.in. cynk, żelazo, potas, witaminy z grupy B oraz błonnik. Ma delikatny orzechowy smak, który bardzo mi odpowiada i sprawia że ciecierzyca staje się uniwersalnym dodatkiem do wielu potraw.

salatka

 

Obiad – kaszotto z kurczakiem

Składniki:

kasza pęczak 100 g
1/2 piersi kurczaka
cukinia 1 szt
marchewka 1 szt
cebula 1 szt
szpinak 3 garści

Kasza to dobry pomysł nie tylko ze względu na wartości odżywcze, ale również dlatego, że dania jednogarnkowe są świetnym rozwiązaniem dla osób zabieganych, do których zaliczam się niekiedy i ja. Kaszę można łączyć z przeróżnymi dodatkami. Ponadto kasza pęczak to bardzo dobre źródło wit. E, kwasu foliowego,witamin z grupy B oraz PP.

kaszotto

Kaszę można łączyć z przeróżnymi dodatkami. Świetnie będzie smakowała z pomidorami, grzybami, ale także ze szpinakiem, burakiem itd. I znowu te warzywa… ale mięso również jadam – głównie drobiowe.

Podwieczorek – koktajl owocowy

Zdecydowałam się dzisiaj na owocowy koktajl, który jest idealny na każdą porę roku. Codziennie staram się spożywać produkty bogate w antyoksydanty, a jagody właśnie do takich należą.

jogurt-owocowy

Kolacja – jajko sadzone na szpinaku z pomidorkami.

Kolację jadam zawsze przynajmniej 2-3 h przed pójściem spać. Zazwyczaj wybieram lekkie sałatki lub kanapki ze zrobioną przez siebie dietetyczną pastą. Dzisiaj wybrałam jajko sadzone x2 z przyprawami oraz z dodatkiem szpinaku i pomidorków koktajlowych.

kolacja

Podsumowanie

Każdego dnia dbam o to, aby w mojej diecie nie zabrakło:
warzyw i owoców
pełnowartościowego białka
błonnika
witamin
odpowiednich proporcji makroskładników
antyoksydantów
dobrego smaku

Jeżeli chcesz skutecznie wyeliminować słodycze z diety kliknij tu i koniecznie przeczytaj

Jestem bardzo ciekawa jak wygląda wasz dzienny jadłospis. Czy macie czas aby przygotować sobie wcześniej posiłki czy raczej jecie coś w biegu na mieście.  

 

Leave a Reply