Loading

Jedz pięknie i bądź piękna !

Czy zdarzało się Wam, że drogie kremy nie spełniały swojej funkcji i wcale nie poprawiały wyglądu skóry? Niestety same kosmetyki nie załatwią wszystkiego. Atrakcyjny wygląd idzie w parze z przestrzeganie zasad zdrowego odżywiania się, jak również z regularną aktywnością fizyczną oraz odpowiednią pielęgnacją to sposób. Chyba nie trzeba nikogo przekonywać do tego, że niedobory żywieniowe skutkują złym stanem skóry, złą kondycją włosów i paznokci. Co więcej brak ważnych dla organizmu witamin i minerałów bardzo często powoduje złe samopoczucie, apatię, a nawet depresję. Dlatego dieta bogata w cenne dla zdrowia pierwiastki, pełna błonnika, antyoksydantów, a wolna od cukrów prostych i żywności wysoko przetworzonej to najprostszy, aczkolwiek najskuteczniejszy sposób na bycie piękną.

Co zatem zmienić w diecie, aby cieszyć się świetlistą cerą i pięknymi włosami? Mieć dużo energii i czuć się atrakcyjną? Zapraszam do czytania.

 

Dobry bilans

Dieta powinna być zbilansowana czyli zawierać odpowiednie proporcje makroskładników: białka, tłuszczu i węglowodanów. W polskich normach zapotrzebowanie na energię z białka dla osób dorosłych waha się na poziomie od 10%  do 20% (przy umiarkowanej aktywności fizycznej). Zapotrzebowanie na energię pochodzącą z tłuszczu dla kobiet w wieku powyżej 18 lat wynosi do 35%, a z węglowodanów 45–65%.

Węglowodany

Staraj się spożywać głównie węglowodany złożone czyli zawarte w warzywach , ziarnach, roślinach strączkowych, które do krwi wchłaniają się wolniej i w związku z tym sycą na dłużej. Wybieraj bataty, buraki, marchewkę, kasze – gryczaną, jęczmienną, pęczak, komosę ryżową, ryż dziki, brązowy, pieczywa z pełnego przemiału, warzywa i mąki razowe (gryczaną, orkiszową, owsianą). Takie produkty dostarczą Ci wiele witamin, minerałów , błonnika oraz energii do działania.

Białko

Już na samym wstępie wyjaśniłyśmy sobie, ze aby skóra była promienna i jędrna nie wystarczą same kremy. Na syntezę kolagenu w naszej skórze duży wpływ ma zawarte w diecie białko – zjadaj jaja, dzikiego łososia, drób. Doskonałym źródłem białka roślinnego będą oczywiście nasiona roślin strączkowych (soczewica, ciecierzyca) czy tofu. Spożywanie białka z różnych źródeł zapewni zrównoważoną dawkę aminokwasów – z których zbudowane są białka.

Tłuszcze

Skóra aby była elastyczna i dobrze nawilżona potrzebuje dobrej jakości tłuszczy – czyli tłuszczy nienasyconych znajdujących się w olejach roślinnych, najlepiej tych tłoczonych na zimno.

Za optymalną proporcję nienasyconych kwasów tłuszczowych uważa się poziom 1:5 / 1:4 (Omega-3 / Omega-6). I choć sama proporcja Omega-3 : Omega-6 jest kwestią sporną wśród dietetyków, to prawdą jest, że obecnie panująca w Europie dieta, cechuje się raczej niedoborem kwasów Omega-3. Dlatego włącz do diety ryby morskie i owoce morza, siemię i olej lniany, orzechy włoskie i nasiona chia. Najwięcej omega-6 znajdują się w oleju słonecznikowym, sojowym, oleju z pestek winogron i oliwie z oliwek. Awokado zawiera bardzo dobrą proporcję kwasów tłuszczowych omega -3 i omega-6.

Bezkonkurencyjny dla mnie zielony koktajl, który piję każdego dnia😁. Dlaczego? ➡dodaje mi energii☇☇➡odżywia i…

Opublikowany przez Codziennie zdrowie – dietetyka i żywienie Sobota, 1 września 2018

Witaminy i minerały w diecie dla pięknej skóry, włosów i paznokci

Cynk

Jedz produkty bogate w cynk (ciecierzyca, czerwona fasola, migdały, orzechy włoskie, orzechy nerkowca, ostrygi, nasiona dyni) ponieważ pierwiastek ten jest bardzo ważny w produkcji kolagenu w skórze oraz zwalcza stany zapalne.

Witamina C

Witamina C zawarta cytrusach, brokułach, papryce, natce pietruszki, brukselce, jarmużu, truskawkach również istotnie przyczynia się do produkcji kolagenu i elastyny, ma również silne działanie antyoksydacyjne.

Miedź

Miedź, podobnie jak cynk wspiera wygląd włosów, skóry i paznokci. Znajdziesz ją w ananasach, brzoskwiniach, cieciorce, kokosie, orzechach nerkowca, pestkach dyni, zielonych warzywach liściastych, jagodach goji.

Zielone warzywa liściaste

Zielone warzywa liściaste takie jak szpinak czy jarmuż zawierają dużo antyoksydantów, więc są szczególnie ważne dla twojej skóry. Zawierają duże ilości witaminy A, która wspomaga leczenie trądziku i naprawia uszkodzoną skórę;  kwas foliowy, beta-karoten, witaminy z grupy B, witamina E, żelazo, wapń, magnez i potas, czyli wszystkie witaminy i minerały wspomagające urodę. Dodawaj je do koktajli

Witaminy z grupy B

Witaminy z grupy B zapewniają właściwe nawilżenie i jędrność skóry oraz dbają o jej gładkość. Niedobór witaminy B2 przejawia się nadmierną suchą skórą, co wynika z faktu, że witamina B2 kontroluje procesy rogowacenia i regeneracji naskórka. Zaś witamina B3 odpowiada w głównie za poziom nawilżenia skóry. Źródłem witaminy B2 są: przetwory zbożowe z pełnego ziarna, mleko i jego przetwory mięso oraz ryby. Natomiast witaminę B3 znajdziemy w: produktach mięsnych przede wszystkim chudych mięsach, rybach oraz jajach.

Witamina E

Witamina E to witamina młodości – bardzo ważny przeciwutleniacz, który chroni komórki przed uszkodzeniami. Znajduje się w oleju słonecznikowym, kukurydzianym, z pestek winogron, orzechach laskowych, migdałach, ziarna zbóż, tłustych rybach

Witamina D

  Zadbaj o właściwy poziom witaminę D – Jej deficyt powoduje pogarszanie się jakości skóry, uwidacznianie objawów jej starzenia się, zwiększenie wrażliwości skóry na stany chorobowe i zaburzenia procesu złuszczania naskórka. Witaminę D dostarczy łosoś, sardynki, żółtka jaj. Warto również skorzystać z suplementów diety.

Fermentowana żywność

Spożywaj fermentowaną żywność – kiszonki, kapustę lub suplementy z probiotykami, które wspomogą florę jelitową – ułatwią trawienie i wchłanianie składników odżywczych z diety.

 Siarka

 Siarka odgrywa ogromną rolę w procesie regeneracji naskórka – hamuje starzenie się skóry. Jest także bardzo pomocna w leczeniu chorób skóry. Znajdziesz ją w mięsie, rybach, jajach, czosnku, cebuli, morelach, brokułach.

Pamiętaj o odpowiednim nawodnieniu

Picie co najmniej 1,5-2  litrów wody zaprocentuje piękną cerą i skórą. Zawsze miej przy sobie butelkę wody. Nawilżanie kremami powinno być jedynie uzupełnieniem pielęgnacji.

smoothies

Zdrowe przepisy do wypróbowania

odzywcze-pralinki_s(klik)

salatka_truskawkowa_s(klik)

Omega-3Omega-6_s(klik)

Kaszotto z grzybami_s(klik)

 

 

 

Leave a Reply