Loading

Dietetyczny obiad. Kaszotto z podgrzybkami i pomidorami

Przyznam szczerze, że zanim przekonałam się do kasz, a szczególnie do kaszy pęczak minęło trochę czasu. Mało atrakcyjny w smaku, kojarzył mi się z zanętą na ryby lub ewentualnie krupnikiem. Dzisiaj jest zupełnie inaczej i chętnie sięgam po tę kaszę ponieważ jestem świadoma jej wartości odżywczych , mam  również więcej pomysłów na smaczne dania z jej udziałem.

Pęczak to kasza wyrabiana z ziarna jęczmienia. Zawiera znaczne ilości błonnika, dzięki czemu poprawia perystaltykę jelit oraz  procesy trawienia, usuwa zaparcia i równocześnie wspomaga oczyszczanie organizmu z toksyn. Ponadto pomaga w obniżeniu poziomu złego cholesterolu, zawiera potas i z tego powodu powinien być spożywany przez osoby mające problemu z układem krążenia.

Świetnie sprawdza się na diecie ponieważ zapewnia uczucie sytości i wydłuża czas między posiłkami.

Przepis na dietetyczne kaszotto z podgrzybkami i pomidorami.

Składniki na 2 porcje. Jedna porcja to około 370 kcal.

Składniki_kaszoto_z_podgrzybkami_i_pomidorami

Przygotowanie:

1. Odmierz 140 g surowej kaszy pęczak tj ok. 3/4 szklanki. Kaszę należy przepłukać dobrze zimną wodą.
2. Na większej patelni podgrzej oliwę, dodaj cebulę oraz podgrzybki i podsmaż chwilę, aż cebula się zeszkli.
3. Dodaj suchą kaszę oraz pokrojoną na małe kawałki osoloną pierś z kurczaka i smaż wszystko.
4. Dodaj tymianek i czerwoną paprykę, a następnie zalej wodą (ok 2 szklanki) i gotuj dopóki kasza nie będzie odpowiednio miękka.
5. Dodaj pomidory z puszki i gotuj całość jeszcze kilka minut.

kaszoto_z_podgrzybkami_i_pomidorami2

 

kaszoto_z_podgrzybkami_i_pomidorami

 

 

Leave a Reply